Október végén már nem érezhető az új tankönyvek illata, a gyerekek sem olyan lelkesek, izgatottak, mint a tanév elején. Visszatér minden a megszokott kerékvágásba, távolba veszik a gondtalan szünidő. A lelkiismeretes gyerek már csak azt látja, dolgozat dolgozatot követ, egyik megmérettetés után jön a másik. Ráadásul ez idő tájt  már a tanárok többsége különféle versenyekkel is előrukkol. Fárasztó mókuskeréknek tűnik ez sokszor minden érintettnek: gyereknek, szülőnek, pedagógusnak egyaránt, de jól tudjuk:”az élet az erőfeszítéseket díjazza, nem a kifogásokat”. És tényleg díjazza, mint ahogyan ezt az utóbbi napokban többször is megtapasztaltuk:

Kormányos Viktor 7. osztályos tanulónk október 21-én, a Csongrád Megyei Önkormányzat által szervezett Hungarikum vetélkedő megyei fordulóján kategóriájának (ének) büszke győztese lett. Bebizonyítva ezzel, hogy a rendkívül rövid felkészülési idő ellenére, alázatos, kitartó munkával eredményt lehet felmutatni. Gratulálunk neki és felkészítőjének, Héja Bella tanárnőnek!

 

A következő sikertörténetnek legkevesebb három szereplője van: Németh Kinga, az a súlyosan látássérült kislány, aki a megyében egyedülálló módon integrált oktatás keretében végzi tanulmányait, Völgyesi-Sándor Gabriella, tanítónő, aki lehetetlent nem ismerve, önmagát is folyton képezve, a látókkal egyenértékű tudással vértezte fel Kingát, és Szabó Judith, pedagógiai asszisztens, aki öt év óta a kislány legfőbb támasza az iskolai életben.

Kingát tanítva a mindennapokban magam is gyakran természetesnek veszem, hogy ő az osztálytársaival együtt dolgozik, ugyanazt az anyagot tanulja. Nem gondolkodom el azon, hogy milyen kitartást, mennyi energiát követelt az alapok átadása, illetve elsajátítása. A Gyógyító Angyal Alapítvány által szervezett A mi világunk elnevezésű interaktív rendezvényen tett látogatásuk alkalmával Kinga tudására, jártasságaira azonban még a szakemberek is rácsodálkoztak. Figyelmet és elismerést kapott diák és pedagógus közös, eredményes munkája, mely példaértékű lehet bármely integrált oktatást felvállaló intézmény számára.

Végezetül egy egész közösség, a 6.b osztály kiemelkedő teljesítményével büszkélkednék. A MTA megbízásából végzett,  Biró Ildikó tanárnő által koordinált felmérés a vizuális kommunikáció különböző területeit célozta. A tesztek kiértékelését követően az említett diákcsoport magasan az országos átlag felett teljesített, maga mögé utasítva több neves, városi, tagozatos iskolát.

Különböző területekről vett példák ezek, melyek motiváló erővel bíró visszaigazolások iskolánk minden diákja és pedagógusa számára.

Rácz Andrea