„Jöttünk a gyerekekkel játszani” ezekkel a szavakkal köszöntek be hozzánk a Somogyi Könyvtár munkatársai március 28-án.
A Dankó Pista Művelődési Ház és Könyvtár pályázatának köszönhetően és Börcsök Erzsébet könyvtáros szervező munkája által kaphattak ízelítőt tanulóink a programozás, a robotika világából.

A programban azok a tanulók vehettek részt (3. évfolyam, 5-8. évfolyam), akik már tantárgyi keretek között is tanulnak digitális ismereteket.

A harmadik osztályok kipróbálhatták az IPad Osmo digitális eszközöket. A foglalkozás nem pusztán játékból állt, hiszen termékek árát kellett kiszámolni, a visszajáró összeget megállapítani. Ezek a tevékenységek szorosan kötődnek a való élet mindennapjaihoz.

A felső tagozat diákjai az ARTEK robotokkal és „tanításukkal” ismerkedtek. Először is az adott legó darabkákból fel kellett építeni egy mozgásra alkalmas alakot, mesefigurákat vagy állatokat, majd a sok-sok lépésből álló programozás következett. A figuráknak a vezérlés alapján meghatározott sorrendű mozgást, feladatot kellett végrehajtani. Mindez nagyfokú figyelmet, kreativitást kívánt. Ráadásul a program nyelve angol, és a vezérlés is ezen a nyelven zajlott. Így az oktatás folyamatában oly fontos tantárgyi koncentráció (fizika, informatika, angol nyelv), az ismeretek gyakorlati alkalmazása is megvalósult.

Minden osztály ügyesen, elmélyülten dolgozott, hogy végre „életre keljenek” az épített figurák. A tanulók is nagyon hasznosnak, érdekesnek tartották a rendhagyó órákat.

Köszönjük Kovácsné Tordai Anikónak, Jenőfi Gábornak és Pinjung Márknak, a Somogyi Könyvtár munkatársainak, valamint Böbe néninek, a faluház könyvtárosának, hogy lehetővé tették a játék és tanulás összekapcsolását